Op naar een energiezuinige gemeente!

Ondertekening manifest - foto.jpeg
Door Frank Wilschut op 4 maart 2022 om 11:42

Op naar een energiezuinige gemeente!

Zaterdag 5 maart ondertekenden 16 maatschappelijke organisaties en politieke partijen op het Julianaplein in Voorburg een manifest dat iedereen in de gemeente oproept om samen met hen te werken aan een energiezuinige gemeente. ChristenUnie Leidschendam-Voorburg nam samen met Energy Common LV het initiatief tot dit manifest.

Het manifest ‘Op naar een energiezuinig Leidschendam, Stompwijk en Voorburg’ is ondertekend door: ChristenUnie, inwonerscoöperatie Energy Common LV, GroenLinks, PvdA, SP, Stichting Duurzaam LV, woningcorporatie WoonInvest, huurdersvereniging Respectus, CDA, D66, Platform Lokale Democratie, GBLV en MKB LV.

De ondertekenaars willen werk maken van het verduurzamen van Leidschendam, Stompwijk en Voorburg. De overgang van grijs naar groen willen ze vormgeven met inwoners, coöperaties, ondernemers en gemeente: “Samen willen we de schouders eronder zetten zodat we vaart houden én het voor iedereen betaalbaar blijft”. De ondertekenaars willen daarom de komende jaren volop inzetten op isolatie en energie besparen, onder het motto: ‘de beste energie is bespaarde energie’.

Manifest op naar een energiezuinig LSV